Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Instagram gaat foto's met aanstootgevende zelfverminking verbieden
Ik ben het er wel en niet mee eens. Ik denk persoonlijk aan de ene kant wel dat het ook heel erg gaat helpen tegen de meeloop mentaliteit die veel jongeren tegenwoordig hebben. En laat ik wel even voorop stellen dat er heus niet iedereen die aan zelfbeschadiging doet aan meedoet. Maar ik heb wel gemerkt dat zelfbeschadiging en depressie tegenwoordig als hoe moet ik het verwoorden, een soort van als hip gezien wordt. Tegenwoordig lijkt het alsof steeds meer mensen worstelen met dit soort problemen. Ja tuurlijk. De druk van de buitenwereld wordt ook met de dag groter. En dat speelt ook zeker een rol. Maar naar mijn gevoel heb je ook mensen die er gewoon mee willen pronken of het zelfs als een soort challenge zien. Of mensen die er gewoon op kicken om dit soort fotos op te zoeken of zelfs te plaatsen. In dat geval ben ik het er zeker mee eens dat verboden wordt. En sowieso ook voor mensen die daadwerkelijk met dit soort probleme worstelen lijkt het me moeilijk om dat soort fotos gewoon te negeren als je op instagram surft. Het kunnen soms nogal heftige foto's zijn.

Aan de andere kant vind ik ook wel dat men zich moet kunnen blijven uiten. Zelfbeschadiging en alles erom heen moet ook bespreekbaar gemaakt worden. Oke. Fotos van bloedende ledematen plaatsen gaat misschien een beetje ver. Maar een soort systeem als hier op t forum wordt toegepast, kan daar ook toegepast worden. Je kunt t zwart wit maken. Of in een apart linkje zetten of weet ik wat. Zolang ze niet alles gaan verbieden ben ik het er wel mee eens. T moet wel bespreekbaar blijven. Niet dat je dadelijk zodra je t woord zelfbeschadiging gebruikt, meteen geband wordt.

En heeft tumblr ook niet zo'n soortgelijke regels gemaakt recent?
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)