Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Instagram gaat foto's met aanstootgevende zelfverminking verbieden
Ernie Wrote:Weet je ook wat maakt dat deze, vooral jongeren, dit soort afbeeldingen plaatsen? Met welk doel?
Is het een negatieve manier van om hulp vragen of is het meer een "kijk mij nou"-actie?

Ik denk dat vooral hopen op positieve (of soms geschrokken) reacties is, een onbewuste hulpvraag het internet opsturen (zoeken naar steun en validatie) of jezelf uiten op - voor dat moment - de enige manier die jou mogelijk lijkt.

Jongeren, zeker degene met persoonlijke problemen of onderdeel van subculturen (laatstgenoemde is natuurlijk niet per se negatief, maar wel een voorbeeld) zoeken vaak elkaar op via online fora, chatgroepen enzovoorts. Daar vind dan al snel een uitwisseling van ideeën, foto's enzovoorts plaats voor talloze redenen zoals hierboven benoemd. Ergens denk ik wel dat het krijgen van reacties of steun op dat moment voor jongeren best validerend kan zijn; een beetje zoals net in een alternatieve muziekscene zitten en een oud bekende in de chatgroep tegen jou zegt dat je een goede muzieksmaak hebt.
I didn’t want any flowers, I only wanted
to lie with my hands turned up and be utterly empty.
How free it is, you have no idea how free
the peacefulness is so big it dazes you.
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)