16-04-2019, 17:29:33
A.s. 24 april komt er weer een taboedoorbrekende documentaire van Jessica Villerius (o.a. van de Beschadigd-reeks). Deze zal om 20.25 uur te zien zijn op NPO3, met een speciale live aftertalk.
Meer info vind je hier, waarvan ook onderstaand stukje is gekopieerd:
Persoonlijk verwacht ik dat deze docu vrij heftig kan zijn. Ik wil dan ook zeggen dat het goed is om van tevoren te bedenken of je het aankan om de docu te bekijken of niet. Ook kan je de docu altijd naderhand terugkijken op NPO, zodat je al van anderen weet wat er in voorkomt en hoe heftig hij is.
Meer info vind je hier, waarvan ook onderstaand stukje is gekopieerd:
Quote:In de BNNVARA 3Doc: Veda beslist zélf – Jong en een euthanasiewens, volgt documentairemaker Jessica Villerius veertien maanden lang de op dat moment 18-jarige Veda. Veda is pas elf jaar als ze zeker weet dat ze niet meer wil leven. Ze lijdt van jongs af aan aan vele psychische aandoeningen die het leven voor haar ondragelijk maken. Op haar 17de meldt ze zich aan bij de Levenseindekliniek in de hoop dat zij haar kunnen helpen met haar ultieme wens: euthanasie. Door de vele diagnoses die Veda door de jaren kreeg, lijkt de vervulling van die ultieme wens, juist moeilijker te worden. Want in hoeverre kan iemand met zo veel psychische problemen over haar eigen leven beslissen? En is iemand van 17 jaar met psychisch lijden niet veel te jong om ‘uitbehandeld’ te zijn?
Persoonlijk verwacht ik dat deze docu vrij heftig kan zijn. Ik wil dan ook zeggen dat het goed is om van tevoren te bedenken of je het aankan om de docu te bekijken of niet. Ook kan je de docu altijd naderhand terugkijken op NPO, zodat je al van anderen weet wat er in voorkomt en hoe heftig hij is.
At it's root, perfectionism isn't really about wanting to be perfect. It's about fear.
Fear of making a mistake. Fear of disappointing others. Fear of failure.
Fear of success.
- Michael Law
Fear of making a mistake. Fear of disappointing others. Fear of failure.
Fear of success.
- Michael Law