Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Documentaire 'Veda beslist zélf - Jong en een euthanasiewens'
De docu met aftertalk is net afgelopen en heb ik bekeken. Ik ben niet snel getriggerd, maar ik kan me voorstellen dat dit een zeer pittige docu is voor veel mensen. Ik kan dan ook aanraden de docu alleen te kijken op een moment dat je het aankan en je goed in je vel zit. Al is het zeker het afwegen waard of het verstandig is om hem überhaupt te kijken.

Ik vond de docu zeer rakend, en Veda kan het allemaal goed verwoorden. Een typische Jessica Villerius-docu: rakend, rauw, taboedoorbrekend, achter de mens kijkend. Het deel waarin de naasten aan bod kwamen, vond ik persoonlijk minder rakend, maar wel met meer emotie wat de docu ten goede deed. Respect voor de oma, hoe mooi open en onveroordelend zij ernaar kijkt en met Veda en de situatie om gaat. Ook was het indrukwekkend om te zien hoe Veda door diepe dalen ging, maar op het einde een sprankje hoop vond, misschien juist wel door de opnames voor de documentaire, of juist door de ruimte die het euthanasietraject creeërde.

De aftertalk was zeker ook heel prettig, om weer even iets luchtiger terug te komen uit de docu. Als je zelf denkt dat de docu te heftig is, is alleen de aftertalk kijken een mooie middenweg.

Wie heeft hem nog meer gezien?
At it's root, perfectionism isn't really about wanting to be perfect. It's about fear.
Fear of making a mistake. Fear of disappointing others. Fear of failure.
Fear of success.
- Michael Law
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)