06-12-2019, 08:03:24
Ik heb weer gekeken. Zo jammer dat Jason het tentamen niet mocht/kon maken. Echt heel sneu. Ik ben nu wel benieuwd welke diagnoses en behandelingen hij dan achter de rug heeft. Ik ben nog steeds van mening dat de man met alle medicatie het best eerst naar een afkickkliniek kan. Ik vond deze aflevering niet zo sterk. Het viel een beetje tegen. Je ziet heel veel mensen in irrationele toestand maar niet hoe of waarom, of hoe het dan wel moet. Ik hoop heel erg te gaan zien dat deze mensen allemaal gepaste hulp gaan krijgen. Ik vind het wat zwart-wit. De een heel blij met de diagnose, de ander totaal kapot. Zo simpel ligt het niet. Ik vind diagnosticeren volgens het systeem dat we kennen wel heel belangrijk, maar het moet zorgvuldiger gebeuren dan wat je hier ziet. De "borderlinebehandeling" van Sanne zou niemand goed doen, vooral een persoon met borderline niet. Manipuleren hoort niet bij borderline. Mensen met borderline hebben een menselijke maar bovengemiddelde behoefte aan aandacht, en vaak een verleden waar je niet met het grootste gemak eerlijk over bent. Zoals sommige behandelaars omgaan met de diagnose borderline is gewoon niet menselijk.