28-01-2018, 17:42:49
Ik heb zelf ook bij de euthanasie kliniek gelopen, maar ik heb het traject 'on hold' gezet, omdat ik mij er niet bij neer kon leggen dat ik 'uitbehandeld' was. Naast medicatie en dwangopnames (tellen ze ook mee) had ik enkel vaardigheidstrainingen gehad. Jaren geknokt om stabiel te worden want dan pas zou een behandeling mogelijk zijn en dan ben je stabiel en is er niets mogelijk.
Zodra de GGZ je 'complex' noemt is mijn ervaring dat je tegen muren aanloopt. In theorie is er een heel scala aan behandelingen, maar in de praktijk kom je nergens voor in aanmerking. Ik weet nu waarom ik jaren terug al uitbehandeld was, maar begrijpen doe ik het niet en mijn inziens gaat er hier ook iets mis in de GGZ.
Zodra de GGZ je 'complex' noemt is mijn ervaring dat je tegen muren aanloopt. In theorie is er een heel scala aan behandelingen, maar in de praktijk kom je nergens voor in aanmerking. Ik weet nu waarom ik jaren terug al uitbehandeld was, maar begrijpen doe ik het niet en mijn inziens gaat er hier ook iets mis in de GGZ.