Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Euthanasie omwille van psychisch lijden.
Ik heb Aurelia vanaf de zijlijn via Facebook en media gevolgd en vind het fijn voor haar dat haar keuze gerespecteerd wordt en dat ze euthanasie kan krijgen. Ik weet dat ze al jarenlang lijdt en niet meer verder wil.

Alle media-aandacht vind ik erg dubbel. Het is een persoonlijke keuze en deels begrijp ik dat het doel is om een hoopvolle boodschap te geven, dat euthanasie mogelijk is ook als je psychisch lijdt en jong bent. Ik vind die boodschap ook gevaarlijk. Gaat het mensen niet juist aanmoedigen om niet meer te willen leven? Terwijl er nog hoop en kansen zijn waar iemand zich daardoor niet meer op focust? Ik ben persoonlijk meer voor de boodschap dat behandeling mogelijk is en dat het ook vanuit zwaar lijden mogelijk is om een mooi leven op te bouwen. Dat dat voor een aantal mensen misschien niet geldt snap ik, maar is dat iets om aan iedereen bekend te maken en om euthanasie zo als oplossing neer te zetten?
The truth is: everyone is going to hurt you, you just have to decide who is worth the pain.
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 7 Guest(s)