20-02-2017, 20:59:30
Know-it-all Wrote:Misschien heb ik het artikel niet begrepen of ga ik weer iets zeggen wat niet in de smaak valt...Ik denk dat mensen die zichzelf beschadigen en dit op internet plaatsen net zo goed in de shit zitten als mensen die zichzelf beschadigen en dit niet doen, en net zo goed hulp nodig hebben, en net zo goed (dan wel meer) een verkeerde/dubbele kreet om aandacht doen. Als je zo veel hebt meegemaakt en de enige optie die je ziet om aandacht te krijgen is het posten van dat soort plaatjes nadat je jezelf hebt verwond, dan ben je niet raar, dan heb je hulp nodig.
Ja het is een slecht geschreven artikel, maar waarom zou je hier aanstoot aan geven Kyra? Het lijkt mij persoonlijk duidelijk dat het niet over alle mensen die zichzelf beschadigen gaat, maar over jongeren die het promoten op sociale media. En als ik eerlijk ben... dan vind ik de toon in het artikel niet zo raar, want dat promotiemateriaal van de kinderen zelf vind ik raarder.
Daarnaast vind ik het advies op het eind echt niet kunnen. Onder een artikel over zelfmoord wordt toch ook altijd een 113 link geplaatst? Waarom wordt er zo onzorgvuldig omgegaan met een onderwerp als zelfbeschadiging?
zebravoorlichting Wrote:Het BNN artikel zzie ik niet. Is die verwijderd? Waar ging dat over?Oh ja ik had ook gereageerd onder jouw facebook post erover toen! Het BNN artikel is volgens mij verwijderd nu. Het ging over mensen die zichzelf beschadigen en daarmee 'aandacht vragen' door er foto's van op social media te plaatsen. Maar het hele stuk had een nare toon, naast dat het slecht geschreven was.