Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zelfbeschadiging bij mannen normaal?
Sorry.x Wrote:Wat vind jij van dit artikel, Heksje?

Een klassiek voorbeeld is dat "mannen niet mogen huilen" (voelen)
Vanuit de opvoeding krijgen jongens/mannen dit al mee waarbij ik me kan voorstellen dat je "jack ass" gedragingen ontwikkeld om je kwetsbaarheid niet te hoeven laten zien.
Als je de slaapkamers bijv. ziet van jonge meisjes zie je prinsessen kamers, of in de pubertijd bijv. Lady Gaga en Adele aan de muur hangen. Vrouwen durven en mogen kwetsbaar zijn en dat wordt in de opvoeding al meegebracht.

Een jongens kamer is bekleed met voetbalposters en racewagens, je bent een echte "dare devil".
In de mannen cultuur zijn emoties en gevoelens minder bespreekbaar.

Om een voorbeeld te noemen: ik zit in de wachtkamer van de TRTC, we hebben groepstherapie, vrouwen zijn oververtegenwoordigd en de groep wordt "gemengd" genoemd omdat 2 mannen mee mogen doen in deze groep. Om de tijd te verdrijven mag je een boek pakken uit het boekenrek, de Linda is goed vertegenwoordigd samen met andere glossy en dames bladen. de vrouwen kunnen bladen lezen om de tijd te verdrijven maar voor mannen bied het lees rek eigenlijk niets?

Hier een voorbeeld van een klein detail dat mannen zich buitengesloten kunnen voelen wanneer ze hun "gevoelens" mogen ventileren.

Een man hoeft persé niet kwetsbaar te zijn maar ik ben het met het artikel eens dat we doorschieten.
Ook mannen mogen voelen en daarvoor hoeven echt geen tennisballen op hun testikels te worden afgeschoten!

Ik ben het eens dat er meer onderzoek moet komen voor mannen die zichzelf opzettelijk verwonden. Deze grappenmakerij kan enorme schade aanrichten en niet alleen voor hun zelf maar voor anderen ook. Neem het aantal zelfmoorden uit deze groep en blijvende schades?
Hulde voor een vrouwenblad die dit aankaart, nu de mannenbladen nog...........
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 7 Guest(s)