Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Last Man Standing
Ik vind het een hartstikke mooie actie. En ik vind het super goed van jullie dat jullie het volgehouden hebben. Echt dikke duim omhoog :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Ik wil alleen even inhaken op een stukje van het artikel.

Ik qoute:

Quote:als iemand een gebroken been heeft, wordt die persoon ook niet naar huis gestuurd met de boodschap dat hij op een wachtlijst moet. Dan is het een ‘acuut probleem’ en is er meteen hulp. Maar psychische problemen zijn soms ook heel acuut en zelfs levensbedreigend. Waarom is er dan niet meteen hulp?”

Een gebroken been of een andere verwonding is vaker ook acuut te behandelen en te verhelpen. Het wordt rechtgezet/gespalkt/gehecht/geopereerd etc etc. Daarna kun je meestal weer naar huis. Iemand met een depressie/aandoening/psychische problemen etc etc, daar ligt vaker een onderliggend probleem bij dat niet zo een twee drie binnen een uurtje opgelost kan worden. Hier moeten ook genoeg behandelaars voor aanwezig zijn. Een dokter verbind het gebroken been en gaat dan door met de volgende patient. Een behandelaar is vaak maanden of zelfs jaren bezig met één patient. Daar gaat dus veel meer tijd inzitten. Je kunt het vergelijken met bijv de mcdonalds en elk ander restaurant. Bij beide komen mensen om te eten. De mcdonalds levert alleen sneller. Daardoor kunnen zij ook meer klanten helpen. Bij een normaal restaurant duurt het allemaal wat langer omdat het eten verser en uitgebreider is. Het moet eerst nog klaargemaakt worden.

Dit neemt allemaal niet weg dat ik zelf ook vind dat de wachtlijsten soms VEEL TE lang zijn. Dit is niet goed. Er moet misschien iets komen om het lange wachten te verzachten. Maar ik wilde dit gewoon even kwijt. Verder echt super gedaan Smile
Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 4 Guest(s)