14-01-2018, 20:03:04
Maar ja, dat is het misschien ook wel, ze heeft geen hoop meer. Ze kan geen therapie meer aangaan (of is in elk geval wat ik las afgewezen voor een interne behandeling omdat het allemaal te complex was) en het lijkt me logisch en invoelbaar dat het een keer klaar is. Dat is ook lastig maar het verschil zit misschien in dat sommige mensen altijd hoop blijven houden op verandering/verbetering en daarvoor vechten en andere mensen die hoop niet hebben, wel proberen te vechten maar het op een gegeven moment niet meer trekken en ik vind zoiets dan eigenlijk wel mooier om te lezen en vind ik dat fijner voor haarzelf en haar omgeving dan iemand die op een andere manier een eind aan zijn/haar leven maakt. Ik vind dat waar iemand het recht heeft op euthanasie wanneer hij/zij lijdt aan een uitzichtloos en ondragelijk lijden vanwege een lichamelijke ziekte dit ook zo moet kunnen voor iemand die dat psychisch ervaart. Ondanks dat dat onderscheid misschien moeilijker te maken is, ondanks dat het misschien lastig is omdat iemand wel lichamelijk gezond is oid...